Informació sobre protecció de dades de clients
- I. Responsable del tractament
- II. Delegat de Protecció de Dades
- III. Quines dades personals tracta MoraBanc Assegurances?
- IV. Com obté les vostres dades MoraBanc Assegurances?
- V. Amb quina finalitat i en base a quina legitimació tractem les vostres dades?
- VI. Qui rebrà les vostres dades?
- VII. Existeixen transferències internacionals de dades?
- VIII. Termini de conservació
- IX. Anàlisi de riscos en protecció de dades
- X. Drets en matèria de protecció de dades
- XI. Reclamacions en protecció de dades
- Annex I: Dades personals que pot arribar a tractar MoraBanc Assegurances
I. Responsable del tractament
El responsable del tractament de les vostres dades personal és MORA ASSEGURANCES, SAU, amb domicili social a l’Avinguda Meritxell, 96 AD500 – Andorra la Vella, inscrita al Registre de Societats del Principat d’Andorra amb el número 6895 (en endavant “MoraBanc Assegurances” o la “Companyia”).
II. Delegat de Protecció de Dades
Us informem que MoraBanc Assegurances ha nomenat un Delegat de Protecció de Dades, el qual serà la persona encarregada de la supervisió i control del compliment de la norma relativa a la protecció de dades personals (Llei 29/2021, de 28 d’octubre, qualificada de protecció de dades personals).
Per a qualsevol consulta o sol·licitud que tingueu en matèria de protecció de dades, podeu posar-vos en contacte amb el Delegat de Protecció de Dades de MoraBanc Assegurances a l’adreça física abans assenyalada o bé a l’adreça de correu electrònic següent: dpo@morabanc.ad.
III. Quines dades personals tracta MoraBanc Assegurances?
Les dades personals que tractem inclouen qualsevol informació que ens proporcioneu durant el procés d’alta de client o durant els processos de contractació de qualsevol dels nostres productes o serveis, com també qualsevol informació a què tinguem o hàgim tingut accés durant la relació contractual, entesa en sentit ampli, a través de qualsevol dels nostres canals: oficines, web, aplicació mòbil, xats, formularis i via telefònica.
Llevat que s’indiqui el contrari, totes les dades recollides seran necessàries pel fet de ser elements indispensables per a la formalització, manteniment, desenvolupament, compliment i/o control de la relació contractual, la qual no es podrà dur a terme en cas que no ens les faciliteu.
També podem tractar les dades personals de tercers (entre d’altres, assegurats en cas que siguin diferents del prenedor, beneficiaris, causants, hereus i perjudicats) únicament per a finalitats pròpies de la gestió del contracte i el compliment de les obligacions legals. MoraBanc Assegurances no tractarà ni comunicarà aquestes dades a tercers per a finalitats que excedeixin aquesta gestió.
Cliqueu AQUÍ si voleu conèixer el detall de les dades personals que tracta la Companyia.
IV. Com obté les vostres dades MoraBanc Assegurances?
A més de les dades que ens faciliteu, la Companyia pot obtenir informació dels seus clients de fonts d’informació externes, com poden ser:
- A través de Mora Banc Grup, SA (en endavant, el “Banc”). La Companyia comercialitza els seus productes a través del Banc fent servir la seva xarxa comercial i els sistemes informàtics d’aquest. Aprofitant les sinergies d’aquesta relació, la Companyia fa servir les dades de què disposa el Banc sobre els interessats que inicien la contractació d’una assegurança, fent així la contractació més àgil i còmoda tant en benefici de la Companyia com de l’interessat. Així mateix, la Companyia delega al Banc els serveis de prevenció de blanqueig de capitals i finançament del terrorisme, com també els serveis en matèria tributària. Això implica que el Banc: (i) comunicarà a Mora Assegurances tota la informació que sigui pertinent i (ii) obtindrà informació de terceres fonts, com són fitxers d’informació especialitzada o fonts públiques disponibles a Internet.
- Tercers prestadors de serveis de valoració mèdica amb motiu d’un sinistre o per a la valoració de riscos.
- Diferents empreses que presten serveis addicionals als interessats en funció dels productes o serveis contractats, entre d’altres (i) assistència mèdica a domicili, (ii) segona opinió mèdica i (iii) telesubscripció.
V. Amb quina finalitat i en base a quina legitimació tractem les vostres dades?
1. Fase precontractual o de sol·licitud d’informació
- Tractaments associats a la sol·licitud d’informació sobre productes o serveis oferts per MoraBanc Assegurances així com gestions precontractuals:
Tractaments | Base de legitimació |
---|---|
Aquests tractaments són necessaris per poder dur a terme la contractació i, en cas que us hi oposeu, us informem que no serà possible formalitzar la contractació |
Aplicació de mesures precontractuals (article 6.1. b) de la Llei 29/2021 de Protecció de Dades Personals) |
2. Fase contractual
- Tractaments associats a la contractació dels productes o serveis oferts per MoraBanc Assegurances
Tractaments | Base de legitimació |
---|---|
Aquests tractaments són necessaris per poder dur a terme la contractació i, en cas que us hi oposeu, us informem que no serà possible formalitzar la contractació. |
Execució del contracte (article 6.1. b) de la Llei 29/2021 de Protecció de Dades Personals |
MoraBanc Assegurances ha de complir determinades obligacions legals per gestionar els productes o serveis que sol·liciten i contracten els clients, entre d’altres:
Així mateix, us informem que els serveis de prevenció del blanqueig de capitals i el finançament del terrorisme i aquells en matèria tributària estan delegats al Banc. Això implica que el Banc: (i) comunicarà a Mora Assegurances tota la informació que sigui pertinent, i (ii) obtindrà informació de terceres fonts, com ara fitxers d’informació especialitzada o fonts públiques disponibles a Internet. Així mateix, la Unitat d’Intel·ligència Financera d’Andorra (UIFAND) pot ser destinatària de les vostres dades personals per a: (i) l’enviament periòdic d’operacions que compleixin determinats paràmetres fixats, o bé (ii) perquè pugueu sol·licitar informació concreta d’alguna operació.
Les obligacions d’índole legal existiran i seran complertes per la Companyia fins i tot un cop acabada la relació contractual amb els clients, mentre aquesta hi estigui legalment obligada. És obligatori dur a terme aquests tractaments en compliment de les diferents lleis exposades i, en cas que us hi oposeu, us informem que no serà possible formalitzar la contractació. |
Compliment d’una obligació legal (article 6.1.c) de la Llei 29/2021 de Protecció de Dades Personals) |
|
Consentiment. Tractament categories especials de dades (article 9.2.a) de la Llei 29/2021 de Protecció de Dades Personals |
|
Interès legítim (article 6.1.f) de la Llei 29/2021 de Protecció de Dades Personals. |
- Tractaments associats a finalitats comercials:
Des d’un punt de vista comercial, la Companyia podrà dur a terme les accions següents:
Tractaments | Base de legitimació | |
---|---|---|
Comunicacions comercials per mitjans electrònics (correu electrònic, SMS o un mecanisme electrònic equivalent) o telefònics de productes o serveis financers de MoraBanc Assegurances.
Us informem que aquestes campanyes podran ser directament realitzades per MoraBanc Assegurances o bé a través de terceres companyies o del Banc, el qual, per a aquesta comesa, actuarà en nom i per compte de Mora Assegurances. |
Interès legítim (article 6.1.f) de la Llei 29/2021 de Protecció de Dades Personals). |
Finalment, podreu oposar-vos o consentir aquests tractaments a través de la marcació de les caselles establertes a l’efecte que es troben a l’inici del procediment de contractació dels nostres productes o serveis. En qualsevol cas, podreu consentir o oposar-vos a aquests tractaments en qualsevol moment, tant a través del procediment previst com en cada comunicació comercial, o bé quan així ho considereu a través de l’adreça electrònica: protecciodedades@morabanc.ad.
- Ponderació de l’interès legítim
En el cas dels tractaments basats en l’interès legítim de la Companyia detallats anteriorment i per assegurar-nos que s’han tingut en compte les garanties necessàries i no perjudicar els drets dels nostres clients en matèria de protecció de dades personals, la Companyia ha dut a terme les corresponents anàlisis de ponderació entre els esmentats interessos legítims i els drets dels interessats. Els resultats d’aquestes anàlisis són favorables, ateses les circumstàncies de cada supòsit que s’ha analitzat per entendre que s’han tingut en compte aquestes garanties.
Si voleu conèixer les conclusions de les anàlisis de ponderació de l’interès legítim que ha dut a terme MoraBanc Assegurances en relació amb els tractaments detallats als punts anteriors per tal de verificar que no es perjudiquen els vostres drets de protecció de dades, podeu sol·licitar-les al Delegat de Protecció de Dades a través de l’adreça electrònica: dpo@morabanc.ad.
VI. Qui rebrà les vostres dades?
La Companyia comunicarà les dades dels clients exclusivament als destinataris o categories de destinataris següents:
- Organismes públics, autoritats de control financeres nacionals, autoritats en matèria de prevenció del blanqueig de capitals i el finançament de terrorisme, departament de Tributs i Fronteres, Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS), batlles, jutges i tribunals, cos de policia i, en general, autoritats competents, sempre que la Companyia tingui l’obligació legal de facilitar-les.
- Autoritats d’altres països, en compliment de la normativa fiscal, de prevenció del blanqueig de capitals i el finançament del terrorisme i prevenció del frau.
- Mora Banc Grup, SA, en funció de la delegació en aquesta entitat dels serveis següents: (i) serveis en matèria de prevenció del blanqueig de capitals i el finançament del terrorisme, (ii) serveis en matèria tributària, (iii) realització de les enquestes de satisfacció, (iv) gestió telefònica i correu postal, (v) assessorament legal i realització de les auditories internes i (vi) gestió de les sol·licituds d’exercici dels drets.
- Entitats del Grup MoraBanc, en concret: Mora Banc Grup, SA, amb domicili a l’Av. Meritxell número 96, AD500 – Andorra la Vella | Principat d’Andorra (activitat: bancària en sentit ampli) i Mora Gestió d’Actius, SAU, amb domicili al carrer de l’Aigüeta, 3 AD500 – Andorra la Vella | Principat d’Andorra (activitat: gestió d’organismes d’inversió col·lectiva, gestió discrecional i individualitzada de carteres i assessorament en inversions) per dur a terme una bona gestió continuada de la vostra condició de client de MoraBanc Assegurances i l’actualització de les vostres dades, com també per a finalitats de frau i de prevenció del blanqueig de capitals i el finançament del terrorisme. Només si heu prestat el vostre consentiment per a finalitats comercials, les vostres dades personals seran compartides amb les companyies del Grup identificades al paràgraf anterior per a aquestes finalitats.
- Entitats del sector assegurador i reassegurador, amb la finalitat exclusiva de la subscripció de contractes de reassegurança i coassegurança.
- A més de les anteriors, la Companyia compta amb la col·laboració d’altres tercers, proveïdors de serveis, els quals també tenen accés a les dades dels clients i les tracten en nom i per compte de la Companyia com a conseqüència de la prestació d’aquests serveis. Més concretament, la Companyia contracta la prestació dels serveis següents per part de tercers proveïdors, a títol enunciatiu i no limitatiu: serveis d’assistència per a la gestió de sinistres, serveis de mediació d’assegurances, serveis de teleselecció, campanyes comercials i reconeixements mèdics per a la selecció de riscos, serveis de gestió administrativa i atenció de clients, serveis d’assessoria i consultoria, serveis d’auditoria de qualitat de serveis de manteniment o desenvolupament tecnològic, serveis informàtics, impressió i enviament de correspondència, serveis de llicència, manteniment o desenvolupament de programari i allotjament de dades. Això implica que aquestes companyies podran accedir, en qualitat d’encarregats del tractament, a dades personals responsabilitat de MoraBanc Assegurances.
La Companyia segueix criteris estrictes de selecció de proveïdors de serveis per tal de donar compliment a les seves obligacions en matèria de protecció de dades, i es compromet a subscriure el corresponent contracte de tractament de dades mitjançant el qual els imposarà, entre d’altres, les obligacions següents: aplicar mesures tècniques i organitzatives apropiades; tractar les dades personals per a les finalitats pactades i atenent únicament les instruccions documentades de la Companyia, i suprimir o tornar les dades a la Companyia un cop finalitzi la prestació dels serveis.
VII. Existeixen transferències internacionals de dades?
Determinats tercers proveïdors de serveis detallats al punt anterior es troben situats fora del territori nacional, fins i tot a països amb nivells de protecció de dades no equiparables als andorrans o europeus.
Les transferències internacionals de dades que es puguin realitzar com a conseqüència de la prestació dels serveis esmentats han de complir les garanties adequades de l’art. 44 de la Llei 29/2021 de protecció de dades personals.
En cas que es realitzin futures transferències internacionals de dades, aquestes es duran a terme sobre la base de garanties adequades. Així mateix, la Companyia, en el seu exercici de control anual de protecció de dades, inclou com a tasca de supervisió aquestes transferències internacionals de dades. Si desitgeu més informació sobre les garanties adequades per a les transferències internacionals, podeu adreçar-vos al Delegat de Protecció de Dades de la Companyia a través del correu electrònic: dpo@Morabanc.ad.
VIII. Termini de conservació
MoraBanc Assegurances ha de tractar les vostres dades al llarg de tota la relació contractual que mantingueu amb nosaltres. A partir de l’extinció de la relació contractual, només mantindrem les vostres dades personals durant els terminis que determini en cada cas la prescripció legal que es pugui derivar de cadascun dels contractes subscrits i la regulació aplicable (per regla general, trenta (30) anys un cop extingides les obligacions derivades del contracte).
Durant el termini que conservem les vostres dades per obligacions legals, aquestes romandran bloquejades. Això vol dir que aquestes dades es reservaran amb les mesures tècniques necessàries que n’impedeixen el tractament, només a disposició d’òrgans jurisdiccionals o administracions públiques que puguin requerir aquesta informació. Un cop transcorreguts aquests terminis, MoraBanc Assegurances procedirà a suprimir les dades personals.
IX. Anàlisi de riscos en protecció de dades
MoraBanc Assegurances ha dut a terme diverses anàlisis de riscos en matèria de protecció de dades de tots els tractaments identificats en aquest document. A les qüestions analitzades s’han tingut en compte els aspectes relatius a: tractament de categories especials de dades; volum de dades; tractament de dades de tercers; participació de tercers al flux de dades; avaluació d’aspectes personals de persones físiques; realització de tasques de gestió patrimonial; contractació de proveïdors externs; cessió de dades; bases de legitimació del tractament i la possibilitat d’exercir els drets en matèria de protecció de dades per part dels interessats, entre d’altres.
Després de les anàlisis realitzades, Mora Banc ha dut a terme les avaluacions d’impacte de protecció de dades que s’han determinat després de les anàlisis de riscos prèvies realitzades. Podeu sol·licitar qualsevol informació addicional a l’adreça electrònica del Delegat de Protecció de Dades de MoraBanc Assegurances: dpo@MoraBanc Assegurances.ad.
X. Drets en matèria de protecció de dades
D’acord amb la normativa de protecció de dades, podeu exercir els drets següents:
- Accés: podeu obtenir informació relacionada amb el tractament de les vostres dades personals i una còpia d’aquestes dades personals.
- Rectificació: si considereu que les vostres dades personals són inexactes o estan incompletes, podeu sol·licitar la modificació d’aquestes dades personals.
- Supressió: podeu requerir l’eliminació de les vostres dades personals, en la mesura permesa per la llei.
- Limitació del tractament: podeu sol·licitar la limitació del tractament de les vostres dades personals si: (i) no esteu d’acord en l’exactitud de les vostres dades, (ii) considereu que és un tractament il·lícit, (iii) si necessiteu les dades per formular o exercir alguna reclamació, o bé (iv) voleu exercir el dret d’oposició.
- Oposició: podeu oposar-vos al tractament de les vostres dades personals per motius relacionats amb la vostra situació particular. L’interessat té dret, per exemple, a oposar-se al tractament de les seves dades personals amb finalitats comercials, la qual cosa inclou l’elaboració dels models analítics relacionats amb aquesta activitat.
- Portabilitat de les dades: quan sigui legalment i tècnicament possible, teniu dret que us tornin les dades personals que ens heu proporcionat o, quan sigui tècnicament possible, a un tercer.
- Retirada del vostre consentiment: quan hagueu atorgat el consentiment per al tractament de les vostres dades personals, teniu dret a retirar-lo en qualsevol moment.
Podeu exercir els referits drets mitjançant l’enviament d’un correu electrònic a protecciodedades@morabanc.ad o per correu postal adreçant-vos a MORA ASSEGURANCES, SAU (Atenció del Delegat Protecció de Dades), Avinguda Meritxell, 96 AD500 – Andorra la Vella | Principat d’Andorra.
Haureu d’aportar una còpia del passaport o del document d’identificació oficial que us identifiqui en cas que la vostra identitat no es pugui verificar per d’altres mitjans.
XI. Reclamacions en protecció de dades
Si considereu que els vostres drets en protecció de dades s’han vist vulnerats podeu contactar amb el Delegat de Protecció de Dades de MoraBanc Assegurances, el qual atendrà la vostra sol·licitud i estudiarà la millor manera de tramitar la vostra petició a l’adreça: dpo@morabanc.ad.
En qualsevol cas, sempre us podreu adreçar i podeu presentar una reclamació davant l’Agència Andorrana de Protecció de Dades, https://www.apda.ad, autoritat de control en la matèria.
Annex I: Dades personals que pot arribar a tractar MoraBanc Assegurances
Dades de caràcter identificatiu | Nom i cognoms. Adreça (electrònica i física). Telèfon. Passaport o document d’identitat. Firma manuscrita i firma digital. |
Dades de característiques personals | Dades de l’estat civil. Dades de família. Data de naixement. Lloc de naixement. Edat. Sexe. Nacionalitat. |
Informació comercial | Activitats i negocis. |
Transaccions de béns i serveis | Béns i serveis subministrats. Béns i serveis rebuts. Dades relatives a la contractació de productes, incloses dades bancàries, financeres i transaccionals. Compensacions/Indemnitzacions. |
Dades econòmiques i financeres | Dades bancàries. Dades econòmiques de nòmina. Ingressos, rendes, inversions i béns patrimonials. Crèdits, préstecs i avals. Plans de pensions i jubilació. Impostos. Assegurances. Hipoteques. Subsidis. |
Dades de solvència i risc creditici | Productes contractats. Informació financera de dits productes i situació d’incompliment o incompliment de pagaments |
Dades acadèmiques i professionals | Formació i titulacions. Professió. Lloc de treball. Historial del treballador i vida laboral. Dades no econòmiques de nòmina. |
Circumstàncies socials | Característiques d’allotjament, habitatge. Situació militar. Propietats i possessions. |
Dades derivades de la contractació | ades de reclamacions, queixes o procediments judicials. Dades relacionades amb les vostres preferències. Dades de converses telefòniques. Dades d’observacions dels gestors. Formularis d’obtenció d’informació en matèria de prevenció del blanqueig de capitals i el finançament del terrorisme. Condicions contractuals del producte contractat. Informació obtinguda d’entrevistes i formularis. |
Dades de tercers | Beneficiaris. Família. Cònjuges. Causants. Perjudicats. |
Dades sensibles | DDades de salut necessàries per a la contractació de les pòlisses. Dades d’antecedents penals que pugin derivar-se de les obligacions en matèria de prevenció del blanqueig de capitals i el finançament del terrorisme. Dades derivades de situacions de possibles fraus. |
Dades de l’entorn digital | Dades d’usuaris i contingut relatiu a la interacció digital a través de les vies operatives en cada moment. Direcció IP i informació sobre dominis d’Internet, geolocalització, cookies, identificador del dispositiu, les nostres aplicacions i les nostres pàgines en xarxes socials, xats, formularis i altres serveis de banca telefònica. |